there is no expiration date

Väcks utav att pappa får igång vinylspelaren i rummet bredvid. Den relativt tunna väggen som skiljer mitt rum och allrummet åt har ingen chans mot ljudvågorna som de minst 30-40 år gamla lp skivorna ger ifrån sig. Går ut och ser pappa rocka loss till någon gammal skiva som i mina öron låter som disco korsat med dansbandsmusik. Men för honom var det det enda som gällde när man skulle ut och röja på 70talet.
Jag får pilla på beatles singlar, rädd för att om jag borstar bort dammet på dem eller lägger dem i fel ordning på något sätt kommer förstöra dess för mig levande skick.
Betraktar honom när han stannar upp. Kan riktigt se hur han återupplever stunder från länge sedan. Han småler och jag ler inombords. Tänker på hur papsen med hans dåvarande affro, (hans hår växer iofs. fortfarande uppåt, men nu trimmar han det till kontrollerbar längd) hippieaktiga kläder och sin blanka svarta bil som han berättat han döpt till något klyschigt kvinnonamn (vilket jag tappat för stunden). För mig berättelser, men för honom i denna stund säkert livs levande minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
 babe(s) checking me out
RSS 2.0